• Type:
  • Genre:

Guide til mentaltræning

Hvordan får du det bedste ud af Mindify?

Hvis du vil have det optimale ud af Mindify, så læs denne guide først inden du går i gang. Her beskriver vi, hvordan du kan bruge mentaltræning på lydfilerne og videokurserne. Hvis du har spørgsmål til din træning, er du altid velkommen til at skrive en mail til info@mindify.dk

Lydfiler

1. Find dit program

Udvælg det eller de programmer, som du vil træne med. Du kan vælge, at træne med det samme program igennem en længere periode eller du kan skifte mellem de forskellige programmer, helt afhængigt af dit mål.

Husk, at du i de første uger med fordel kan træne med de to grundprogrammer “Fysisk afspænding” og “Mental afslapning”, for at du får det bedste udbytte af din efterfølgende træning. Programmet “Målbilleder” er et program som er godt at bruge uanset, hvilken sport, job eller problemstilling du fokuserer på.

2. Find et uforstyrret og roligt sted

Noget af det vigtigste er, at du træner et sted, hvor du ikke bliver forstyrret af andre. Det giver dig de ideelle betingelser for din udvikling. Derfor kan du med fordel vælge et rum, hvor du er alene. Du kan dog sagtens træne blandt andre – f.eks. på kontoret eller til din konkurrence. Blot at andre mennesker omkring dig, ved at du ikke skal forstyrres under træningen. 

Mange vælger at træne inden eller efter søvn. Du kan også vælge, at træne under en pause i løbet af dagen.

3. Læg dig eller sæt dig behageligt

Mentaltræningen kan både foregå siddende eller liggende. Det er helt op til dig, hvad du finder bedst.  Der er ingen bestemt stilling, som er bedst. Blot du kan slappe af.

Hvis du har tendens til at falde  i søvn under træningen, så kan du med fordel placere dig siddende. Det giver en lidt mere “vågen” tilstand. 

Vi vil anbefale, at du prøver, at træne på forskellige måder, så du får dine egne erfaringer.

4. Lyt til programmet

Når du træner med programmerne, skal du faktisk ikke gøre andet end bare at lytte. Effekterne af mentaltræningen sker af sig selv.

Hvis du skulle blive forstyrret, så kan du bare registrere det og flytte opmærksomheden tilbage til programmet. Falder du i søvn, så, er det helt naturligt. Du vil opleve, at store dele af programmet har effekt alligvel. Mentaltræning med lydfilerne er en træning sig selv. Jo flere gange du træner, desto bedre resultater.

Videokurser

Kurser med forskellige formater

Videokurserne har alle det formål, at give dig den mest værdifulde viden og de stærkeste værktøjer til, at forbedre din mentale styrke og dine præstationer. Kurserne kan have to formater, der på hver sin måde hjælper dig.

  • Forløb 
  • Videns/opgave
guide videokurser

Træningsforløb kursus

Disse kurser går kort og godt ud på, at du følger videoerne en ad gangen. I hver video får du opgaver og mål du skal nå inden for en bestemt tidsramme. Når du har set videoen og gennemført opgaverne og målet, så kan du gå videre til næste video. Disse videokurser fungerer som en slags træner for dig. Du får et program, som du skal følge. Kursernes længde kan være alt fra nogle få dage til flere uger.

Viden/opgave kursus

Dette kursus ligner mere de traditionelle kurser, hvor du får viden og laver de tilknyttede opgaver. Du kan lave dem i det tempo, som passer dig og bevæge dig frem og tilbage i de tilhørende videoer. Du kan også plukke ud i kurset, hvis der kun bestemte dele der er interessant for dig. Videokurserne er generelt forholdsvis konkrete, korte og overskuelige.

Scroll to top